Onkologické oddělení Krajské nemocnice T. Bati ve Zlíně dostalo předčasný vánoční dárek v podobě výtěžku akce Růžový říjen. Celých 187 412 korun poputuje do zlínské krajské nemocnice na vybavení nové onkologické ambulance.
Růžový říjen pořádala Krajská nemocnice T. Bati spolu s Obchodním domem Zlín na podporu boje proti rakovině prsu. Akci opět podpořili také zlínští fotbalisté a hokejisté. Získaná částka je o více než 70 tisíc korun vyšší než loni, symbolický šek převzal od zástupců Obchodního domu Zlín ředitel krajské nemocnice Jan Hrdý spolu s primářkou Onkologického oddělení KNTB Markétou Pospíškovou.
„Musím říct, že si této iniciativy opravdu hodně vážíme, dnešní doba není jednoduchá a každá akce, která podporuje boj s rakovinou i osvětu, má smysl. Naše nemocnice má navíc Komplexní onkologické centrum, staráme se také o pacienty v jiných regionech, nejen na Zlínsku. Podpora má tudíž celokrajský význam,“ uvedl ředitel KNTB Ing. Jan Hrdý.
Primářka Onkologického oddělení Krajské nemocnice T. Bati MUDr. Markéta Pospíšková k tomu dodala: „Ráda bych za všechny poděkovala, výtěžek použijeme na vybavení nové onkologické ambulance. Rakovina prsu patří u žen mezi nejčastější a nejzhoubnější, některou z forem rakoviny navíc onemocní v České republice v průběhu života každý třetí člověk. Podpora výzkumu, dalších možností léčby nebo investice do stávajících onkologických center je proto velmi důležitá. O onkologických onemocněních a prevenci by se mělo co nejvíce mluvit, včasný záchyt rakoviny může zachránit mnoho životů.“
Růžový říjen zlínského Obchodního domu se mezi dobročinné akce, které právě v říjnu po celém světě podporují boj s rakovinou prsu, zařadil letos podruhé. „Z každého říjnového nákupu v zapojených gastro podnicích a prodejnách Obchodního domu putovala koruna na transparentní účet ve prospěch zlínské nemocnice. Největšími částkami přispěla Bistrotéka Valachy (35 000 Kč) spolu s DM drogerií (21 525 Kč) a Euro Car (10 000 Kč). Mimo to se v obchodech rozdávaly kartičky s číslem účtu, aby mohli zájemci přispět také napřímo další částkou, a na dva týdny jsme růžově nasvítili Obchodní dům ve spolupráci s ROBE Lighting, abychom na problematiku výrazně upozornili,“ uvedla manažerka Obchodního domu Zlín Soňa Ondřejová.
K akci se opět připojili také fotbalisté FC Trinity Zlín a hokejisté PSG Berani Zlín. Fotbalisté podpořili Růžový říjen v rámci utkání s Viktorií Plzeň, kdy z každé prodané vstupenky putovalo 10 korun ve prospěch zlínské onkologie. Do zápasu navíc nastoupili ve speciálně vyrobených dresech s růžovými prvky, které se následně dražily na Slevících. To vše přineslo 70 tisíc korun. Hokejisté pak poslali onkologii 5 korun z každé prodané vstupenky na zápas s Frýdkem-Místkem a výtěžek z aukce hokejového vybavení na Aukru – celkem 15 tisíc korun.