Onkologické oddělení Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně dostalo pár dnů před Štědrým dnem předčasný vánoční dárek. Na transparentní účet přibyla v jeho prospěch částka přes 115 600 korun jako výtěžek z nedávné akce Růžový říjen, kterou nemocnice pořádala s Obchodním domem Zlín na podporu boje s rakovinou prsu. Symbolický šek převzal od zástupců Obchodního domu předseda představenstva Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně Michal Filip.
„Moc si této iniciativy vážíme. Každá akce, která podporuje boj s rakovinou, má smysl. Některou z forem rakoviny onemocní v České republice v průběhu života každý třetí člověk, rakovina prsu pak patří u žen mezi nejčastější a nejzhoubnější.“ uvedl.
„Výtěžek použijeme na pořízení ultrazvuku na zavádění nitrožilních vstupů, který usnadní podávání léčby a výživy pacientům. Podpora výzkumů, dalších možností léčby i investice do stávajících onkologických center jsou velmi důležité. O onkologických onemocněních a jejich screeningu by se mělo co nejvíce mluvit, protože včasný záchyt rakoviny může pomoci zachránit mnoho životů,“ doplnila Markéta Pospíšková, primářka onkologického oddělení Krajské nemocnice Tomáše Bati.
Růžový říjen se letos v Obchodním domě Zlín konal poprvé. Zařadil se tak mezi dobročinné akce, které každý rok v říjnu po celém světě podporují boj s rakovinou prsu a s tím spojenou osvětu. Po celý první týden v říjnu na akci navíc upozorňovalo růžové osvětlení této známé baťovské budovy. „Z každého říjnového nákupu v zapojených gastro podnicích a prodejnách Obchodního domu putovala koruna na transparentní účet ve prospěch zlínské nemocnice. Mimo to se v obchodech rozdávaly kartičky s číslem účtu, aby mohli zájemci přispět také napřímo další částkou,“ uvedla manažerka Obchodního domu Zlín Soňa Ondřejová.
Některé podniky v Obchodním domě připravily na říjen speciální „růžové“ nabídky nebo služby za akční ceny. Zajímavostí bylo tříchodové Růžové menu v Bistrotéce Valachy, která z něj dala na onkologii 50 korun. Největšími částkami přispěly právě Bistrotéka Valachy (17 000 Kč) spolu s DM drogerií (18 380 Kč) a Euro Car (10 000 Kč). K akci se navíc připojili také fotbalisté FC Fastav Zlín a hokejisté PSG Berani Zlín, kteří vybrali další peníze mezi sebou i z části vstupného na zápas a z prodeje růžových stužek. Fotbalisté dokonce symbolicky nastoupili do jednoho zápasu v tričkách s motivem Růžového října.
„Máme v plánu se zlínskou nemocnicí tímto způsobem spolupracovat i příští rok a ještě více se při Růžovém říjnu zaměřit na osvětu prostřednictvím doprovodných akcí,“ uzavřela manažerka Obchodního domu Zlín Soňa Ondřejová.