Kde a jak lze podat stížnost na poskytování zdravotních služeb
(obecná informace)
V rámci snahy o zajištění co nejvyšší kvality poskytovaných zdravotních služeb a také v souladu s naší zákonnou povinností Vám touto formou poskytujeme následující obecné informace týkající se případného podání stížnosti na poskytování zdravotních služeb nebo na činnosti související se zdravotními službami v KNTB, a. s (dále jen „nemocnice“).
Stížnost je oprávněn podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta nebo opatrovník
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel (osoba blízká je příbuzný v řadě přímé, sourozenec a manžel nebo partner podle jiného zákona upravujícího registrované partnerství. Jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké, pokud by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní. Má se za to, že osobami blízkými jsou i osoby sešvagřené nebo osoby, které spolu trvale žijí.)
- osoba pacientem zmocněná
Stížnost je možno adresovat následovně:
- písemně
- e-mailem
- osobně
Písemně na adrese:
Krajská nemocnice T. Bati, a. s.
ředitelství
Havlíčkovo nábřeží 600
760 01 Zlín
E-mailem: uherek@bnzlin.cz
Osobně: v podatelně Krajské nemocnice T. Bati, a. s. (budova č. 26 – ředitelství, přízemí) nebo na právním odboru (budova č. 26 – ředitelství, 5. etáž, dv. č. 26.5.20).
Úřední hodiny podatelny: pracovní dny Po - Pá 07.00 - 07.30 hodin a 09.00 - 14.45 hodin.
Úřední hodiny právního odboru: pracovní dny Po – Pá 7.00 – 14.30 hodin.
Z podané stížnosti musí být patrno:
- jméno a příjmení stěžovatele
- kontaktní adresa stěžovatele
- předmět stížnosti (vylíčení podstatných skutkových okolností, které jsou podnětem k podání stížnosti)
- podpis stěžovatele (u písemné formy)
V případě ústního podání stížnosti kterémukoliv ze zaměstnanců nemocnice, je o této stížnosti pořízen písemný záznam, který je zaměstnancem předán na ředitelství nemocnice a dále se stížnost řeší, jako by byla podána písemnou formou. Telefonické stížnosti se nepřijímají.
Každý stěžovatel má právo nahlížet do svého stížnostního spisu a pořizovat si z něj na svůj náklad kopie. Přání nahlédnout do stížnostního spisu zpravidla stěžovatel oznámí právnímu odboru telefonicky na tel. 577 552 300 nebo elektronicky na adresu vinklerova@bnzlin.cz v přiměřeném časovém předstihu.
Pokud stěžovatel nebude souhlasit s vyřízením stížnosti ze strany nemocnice, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který nemocnici udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb.
Zároveň přitom uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti samotnou nemocnicí. Příslušným správním orgánem pro tento účel je: Krajský úřad Zlínského kraje, tř. Tomáše Bati 21, 760 01 Zlín.
MUDr. Jozef Macko, Ph.D.
náměstek pro léčebnou péči